Úvodní strana » Aktuality » Aktivity » Výlet do Říma a Florencie

Výlet do Říma a Florencie

Ve dnech 18. – 22. září 2023 si 40 žáků druhého stupně užilo babího léta při poznávání italských měst Florencie a Řím.
V pondělí jsme se v podvečerních hodinách vydali na cestu pohodlným autobusem a ten nás druhý den v brzkých ranních hodinách vysadil poblíž Florencie. Během chvilky jsme se dopravili místní tramvají do centra skvostu italské renesance, kde nás čekaly nejznámější památky Piazza della Signoria s palácem Palazzo Vecchio s kopií proslulé Michelangelovy sochy Davida a lodžií Loggia dei Lanzi; Piazza del Duomo a honosný dóm Santa Maria del Fiore známý Brunelleschiho kopulí, se zvonicí, baptisteriem a slavnými bronzovými dveřmi nebo kaple Medicejských. Po ochutnání výborné zmrzliny jsme se vydali ke gotickému kostelu Santa Croce, který nás ohromil nádhernými freskami a hrobkami význačných Florenťanů. Odpolední volný čas jsme strávili poblíž slavného mostu Ponte Vecchio a nezapomněli si pohladit Il Porcellino, šťastného kance, bronzovou sochu zobrazující pokorného divočáka. Ten je symbolem štěstí města Florencie. Unaveni, ale nabiti dojmy jsme se vydali na ubytování do hotelu La Pineta Dei Liberti v blízkosti Říma a těšili se na vydatný spánek poblíž moře.
Ve středu po snídani jsme se vypravili do hlavního města Itálie, do Říma. Tamní metro nás dovezlo do centra a my mohli navštívit papežský stát Vatikán a společně si projít složitý komplex Vatikánských muzeí včetně Sixtinské kaple.
V horkém slunci jsme si prohlédli také světoznámé náměstí Piazza San Pietro připomínající svým sloupovím otevřenou náruč Ježíše Krista a odpoledne se procházkou dostali k řece Tibeře a pevnosti Castel Sant'Angelo, která byla původně vybudovaná římským císařem Hadriánem jako rodinné mauzoleum.
Po večerním návratu do hotelu nás čekala večeře v italské restauraci a naši kluci se pustili do fotbalu v zahradě hotelu s italskými vrstevníky.
Čtvrteční ráno již bylo ve znamení loučení s hotelem a po snídani jsme pokračovali v prohlídce Říma. Čekal na nás největší amfiteátr Římské říše -překrásné Koloseum, centrum politického dění Forum Romanum, symbol moci starověkého Říma Kapitol, či jeden z nejvýznamnějších římských svatostánků Pantheon. Uchváceni monumentálností antických památek a unaveni italským žhavým počasím jsme si odpočinuli v okolí náměstí Piazza Navona, kde mnozí ochutnali římskou zmrzlinu, nebo si objednali výbornou pizzu. Po obědě jsme obdivovali křišťálovou hladinu kašny Fontana di Trevi nebo Španělské schody na náměstí Piazza di Spagna. Během poznávání Říma nám byla v tamních kašnách vždy k dispozici výborná ledová voda a kolem nás usměvaví Italové. Ani skupinu našich výletníků dobrá nálada neopouštěla, přestože jsme strávili neplánovaně delší čas při čekání na metro, které nás nakonec přeci jen šťastně a včas dovezlo na okraj Říma, kde parkoval náš autobus s milými řidič a my se mohli ve večerních hodinách vydat na cestu zpět do České republiky.