Úvodní strana » Aktuality » Aktivity » 5.B ve Vlašimi

5.B ve Vlašimi

Jaké to bylo na naší škole v přírodě?
Krásné a pestré. Pod vedením zkušených a vstřícných lektorů jsme podnikli řadu zajímavých aktivit v rámci programu „Osadníci: pole, louka, les, voda“ a ještě nám zbyl dostatek času na vlastní hry a zábavu.
První den nás čekalo seznámení se zvířaty v parazoo. To bylo hodně zajímavé, protože každý ze živočichů má svůj vlastní příběh, pro který nemůže být vypuštěn do volné přírody. Viděli jsme např. mluvícího krkavce, vydru, různé druhy sov a dravců, ale také kočku divokou, psíka mývalovitého, lišku a další ptáky jako je volavka a čáp černý. O většině z nich jsme si vyposlechli jejich jedinečný příběh.   
Odpoledne následoval program o ekosystému Louka: chytání a pozorování drobných lučních živočichů a jejich poznávání podle klíče. A protože na louce mohou růst také léčivé rostliny, v podvečer jsme si vyrobili v dílně z pravého včelího vosku, macerovaného měsíčku lékařského, oleje a libovolné přírodní vůně léčivou mastičku.
Druhý den jsme trávili v zalesněné části parku a pozorovali v něm drobné živočichy. Vše jsme zaznamenávali a vyhodnocovali. Také jsme pomocí dalekohledu pozorovali ptáky a zahráli si tak na ornitology. V dílně jsme si poté ze dřeva vysoustružili káču. Museli jsme přesně měřit a pečlivě vyhlazovat smirkovým papírem.
Odpoledne patřilo vodě: naším prvním úkolem bylo vyfiltrovat do co nejčistší podoby vodu z místního rybníčka. Nejzajímavější bylo najít si vlastní způsob, jak co největší čistoty dosáhnout. Největším překvapením pro nás bylo, že jsme k čištění mohli použít uhlí! A představte si, že to pomohlo téměř nejvíce!
Následovalo hledání živočichů přímo ve vodě: v potoce a v řece Blanici. Zajímavá aktivita však byla ve fázi určování již nalovených živočichů přerušena velkou průtrží mračen, takže jsme se museli předčasně vrátit na ubytovnu.
Třetí den, v den odjezdu, jsme se před snídaní věnovali úklidu pokojů a balení zavazadel. Po snídani následoval shrnující program všech aktivit. To samozřejmě formou hry. Poslední částí programu pak byla evaluace: co jsme se naučili, co nás zaujalo nejvíce (a nejméně) a jaký nejzajímavější zážitek si z pobytu odnášíme.
Po oba podvečery a večery jsme si samozřejmě také povídali, hráli různé hry a užívali si společných chvil. A také byli ve městě na zmrzlině a v obchůdku ekocentra si nakoupili hezké upomínkové předměty.
Škola v přírodě se všemi pestrými a zajímavými aktivitami se nám moc líbila a někteří by se do ekocentra ještě rádi vrátili i sami s rodiči.
 
Mgr. Růžena Matěnová, třídní učitelka 5.B